قانون شماره 5 از قوانین بازاریابی: مسئله ای که می خواهید حل کنید را انتخاب کنید

آگاهی=گوش ها و چشم ها

ایجاد تقاضا=تماس،کلیک یا بازدید

تبدیل راهبردی=پرداخت مشتری

 

مردم نظر های مختلفی دارند.گاهی شما با انها موافقید و گاهی نیستید.و گاهی رای نمی دهید.

مسئله ای که اکثر شرکت ها با ان روبه رو هستند داشتن ایده هایی به نسبت بیشتر از منابع(پول یا نیروی انسانی) برای پیاده سازی آنها است.شما نمی توانید همه چیز را یکباره حل کنید ،پس باید مسئله ای را که امروز می خواهید حل کنید را گزینش کنید. همیشه مسائلی برای حل وجود دارد.مهم شناختن مسئله است. سپس شما می توانید اولویت بندی کنید که اول درگیر کدامیک شوید و کدام را تا فصل آینده(یا فصل پیش رو،یا سال آینده …) کنار بگذارید.

اولویت بندی فعالیت ها برای بیشتر بازاریاب ها دشوار است به دلیل این که معنی اش تمام نشدن کاری است.شما ذاتاً،میخواهید هرچه در توان دارید را به کار گیرید تا شرکت و محصول خود را موفق سازید.حقیقت  این است که معمولا زمان،سرمایه یا نیروی انسانی کافی برای انجام تمام خواسته ی خود ندارید-درست در همین لحظه.

از این عکس العمل احساسی فراتر روید،از خود یا سازمانتان یک سوال بسیار ساده بپرسید:”اگر فقط بتوانی یک کار انجام دهی-آن چه کاری است؟”

جواب این سوال اولویت شماست.زمینه را برای ارزیابی دیگر انتخاب هایتان فراهم می کند.کدام انتخاب به شماکمک می کند به هدف برسید…

  • سریع تر؟
  • با هزینه کمتر؟
  • با نتایج بهتر؟

اولویت بندی نباید لزوماً پیچیده باشد و نباید وقت زیادی بگیرد.دفعه ی بعد که با چالش اولویت بندی سختی مواجه شدید سعی کنید قدم های زیر را طی کنید.

  • لیستی تهیه کنید از هرانچه که برای بدست آوردن هدفهایتان دوست دارید به انجام برسانید.
  • طرح کلی تأثیر بالقوه هر یک از فعالیت ها را بر اهداف کسب و کار بکشید.
  • بهای هر فعالیت را براورد کنید(زمان،پول و منابع).
  • احتمال موفقیت را بسنجید.
  • فعالیت هایی که بیشترین میزان بازده بر سرمایه [1]را دارند شناسایی کنید.
  • فعالیت ها را براساس ROI آنها اولویت بندی کنید.

شما در گلاویز شدن با این اطلاعات، برای مباحث بودجه ای  اجتناب ناپذیر آماده تر می شوید.بسته به   بودجه ی در دسترس، احتمالا پول شما در نقطه ای تمام می شود.با ارزیابی  ROI هر فعالیت،می توانید تعیین کنید که بودجه ی شما تا کجا همراهیتان میکند.در این مکان،خطی بکشید.فعالیت هایی که بالاتر از این خط اولویت بندی شده اند انجام می شوند،و پایین خط دیر تر انجام می شوند.اینها مسائلی است که روز دیگر حل خواهید کرد.

اولویت بندی نیرنگ آمیز هم می شود،و گاهی با سیاست.زمانی که روند بازبینی و تایید حرفه ها،تصمیم گیران و مدیران اجرایی متعددی را در بر می گیرد.مردم نظر های مختلفی دارند.گاهی شما با آنها موافق اید و گاهی نیستید.و گاهی رای نمی دهید.کلید هدایت موثر این موارد،صریح بودن در نگرشتان(رویکرد) است:

  • اینها اهداف است.
  • این چگونگی پشتیبانی این استراتژی ها از هدف است.
  • این مقدار پولی است که ما برای خرج کردن داریم.
  • این بازده بر سرمایه برای هر استراتژی است.

با تهیه برنامه مشخص،ارزیابی هوشمندانه ی انتخاب ها ،شما تمام توان خود را برای کمک به سازمان درانتخاب  مسئله ای که قصد حل آن را دارند به کار گرفته اید. آسوده خاطر باشید-که همیشه مسائل بیشتری برای حل وجود دارد. می توانید برگردید به وضعیتی فکر کنید که اولویت بندی به شما کمک کرد خیلی موثر تر  هدفتان را بدست آورید؟من میدانم که می توانم.

سایر مقالات

قانون شماره 5 از قوانین بازاریابی: مسئله ای که می خواهید حل کنید را انتخاب کنید

آگاهی=گوش ها و چشم ها ایجاد تقاضا=تماس،کلیک یا بازدید تبدیل راهبردی=پرداخت مشتری   مردم نظر های مختلفی دارند.گاهی شما با انها موافقید و گاهی نیستید.و گاهی رای نمی دهید. مسئله ای که اکثر شرکت ها با ان روبه رو هستند

ادامه مطلب